پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226813
خواص شگفت انگيز اين ميوه پاييزي
تاریخ انتشار : 1395/08/04 16:14:44
نمایش : 1085
يک متخصص طب سنتي گفت: خرمالو ميوه‌اي مفيد براي دستگاه گوارش بوده و آن را تقويت مي‌کند.
محمد دريايي متخصص طب سنتي در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره خواص خرمالو براي دستگاه گوارش گفت: خرمالو ميوه‌اي قابض و تقويت کننده معده و روده است که اسهال خوني را برطرف مي‌کند.
 
وي بيان کرد: اين ميوه پاييزي سکسکه را درمان کرده و نرم‌کننده سينه مي‌باشد و خوردن مقدار ۱۰۰ تا ۵۰۰ گرم آن در صبح ناشتا اسهال خوني را برطرف مي‌کند.
 
دريايي عنوان کرد: خرمالو به دليل داشتن مقادير فراوان ويتامين ث در درمان سرماخوردگي تاثير زيادي دارد و پتاسيم، منيزيم و آنتي اکسيدان موجود در آن خاصيت ضد سرطاني دارد. 
 
وي تصريح کرد: خرمالو به دليل داشتن مقادير زيادي پکتين، پتاسيم و منيزيم در ترکيب خود سبب کاهش چربي و فشارخون در افراد مي شود. 
 
اين متخصص طب سنتي گفت: خرمالو مقادير فراواني مواد معدني دارد، از اين رو براي رشد و نمو کودکان بسيار مفيد و اشتها آور است که به دليل داشتن ويتامين A و بتاکاروتن موجود در آن تقويت کننده قوه بينايي است، هم‌چنين براي درمان بيماران کبدي و کليوي و نقرسي نيز بسيار مفيد مي باشد.
 
وي اظهار داشت: خرمالوي رسيده بهتر از نوع نارس آن است، البته شيره خرمالو نارس براي فشارخون مفيد است و خونريزي را نيز قطع مي کند که علاوه بر خاصيت مليني، براي درمان تيفوس و نقرس هم مفيد گزارش شده است.
 
دريايي با تاکيد بر خواص زياد اين ميوه پاييزي، تصريح کرد: افراد ديابتي و افرادي که مشکل انسداد روده دارند، بايد از مصرف زياد اين ميوه خودداري کنند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html